Wegańskie bezglutenowe placki z cukinii. Hit sezonu!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Placki z cukinii są genialną alternatywą dla osób, które chcą lub muszą zmienić w swoim życiu Wegańskie bezglutenowe placki z cukinii. Hit sezonu!dietę. Niebo w gębie, a zdrowie w ciele. Jak zapewne wiecie, ziemniaki smażone mają niesamowicie wysoki indeks glikemiczny (95). Dodajmy do tego jaja, pszenicę, smażenie na popularnym oleju rzepakowym po ciężkich przejściach laboratoryjnych i mamy idealną drogę do otyłości i cukrzycy. Ale tego nie chcesz, prawda? 😉

Z cukinią jest inaczej. Jej indeks glikemiczny w stanie surowym to 15, w wypadku smażonej zapewne 30-40.  Czyli nadal 1/3 z tego co placki ziemniaczane. Nasze placki cukiniowe są bez dodatku jajek i pszenicy, a smażyć będziemy na oleju kokosowym. Materiałem lepiącym będzie mielone siemię lniane i mąka ziemniaczana lub kukurydziana. Z uwagi na dość wysoki indeks glikemiczny większości mąk, można z nich zrezygnować i dodać 2x więcej mielonego siemienia. Podane proporcje gwarantują syty posiłek dla 2-3 osób.

Potrzebujesz:

  • około 1kg młodej cukinii
  • 1 duża cebula, lub 2 małe
  • 60g zmielonego siemienia lnianego
  • 60g mąki ziemniaczanej lub kukurydzianej
  • 2-3 ząbki czosnku
  • pół łyżeczki soli
  • pół łyżeczki pieprzu mielonego
  • pół łyżeczki ziół prowansalskich lub takich, które lubisz
  • olej kokosowy do smażenia na średnim ogniu

 

 

 

Wegańskie bezglutenowe placki z cukinii. Hit sezonu!Wegańskie bezglutenowe placki z cukinii. Hit sezonu!Wegańskie bezglutenowe placki z cukinii. Hit sezonu!Wegańskie bezglutenowe placki z cukinii. Hit sezonu!Wegańskie bezglutenowe placki z cukinii. Hit sezonu!Wegańskie bezglutenowe placki z cukinii. Hit sezonu!Wegańskie bezglutenowe placki z cukinii. Hit sezonu!Wegańskie bezglutenowe placki z cukinii. Hit sezonu!

Cukinie zetrzyj na średniej tarce i wymieszaj z solą. Po chwili cukinia zrobi się miękka i puści wodę, którą najlepiej odsączyć przez wyciskanie rękami. Jeśli tego nie zrobisz, możesz potem borykać się rozrywającymi się plackami na patelni. Chyba, że jesteś mistrzem patelni i masz sprzęt z marsa. Ja nie odcisnąłem wody i miałem level hard – trudniej, ale nadal do ogarnięcia. 🙂

Do odciśniętej papy dodaj startą na średniej tarce cebulę, wyciśnij czosnek, dodaj zmielone siemię, mąkę, sól, oraz przyprawy – wymieszaj. Odczekaj kilka minut aż wszystko ładnie przesiąknie.

Jeśli chodzi o smażenie, to wiadomo, że używanie patelni z powłoką ceramiczną zdecydowanie ułatwi zadanie. Miej na uwadze, że to nie będą tak sztywne placki jak te ziemniaczane, dlatego Wegańskie bezglutenowe placki z cukinii. Hit sezonu!nakładaj cienką warstwę na patelnię w kilku małych punktach. To ułatwi podbieranie i przewracanie. Osobiście uważam dodatek tłuszczu za niezbędny dla zdrowia i swoje placki smażę na oleju kokosowym.

Naprawdę warto zrobić placki cukiniowe. To bardzo łatwe i smaczne danie dla osób z celiakią i wegan. Oczywiście częste smażenie też nie jest wskazane, ale w moim domu placki muszą być raz na jakiś czas. Katowanie się jedzeniem bez smaku i asceza też nie służą. Smak wczorajszych placków był wyśmienity, a ja dostałem fanfary od Pani domu – cóż lepszego może spotkać mężczyznę? 😛

Bon apetit i pozdrawiam – Humel 🙂

Koniecznie udostępnij ten przepis swoim znajomym i rodzinie, póki trwa sezon cukiniowy. 🙂

 

Przeczytaj również:

Candida jest po twojej stronie. Naucz się z nią żyć.

Dlaczego olejek z oregano szkodzi? Ten naturalny antybiotyk nie przywraca zdrowia.

Kawa powoduje rozszczelnienie układu pokarmowego.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

4 komentarze


  1. // Odpowiedz

    Serdeczne dzięki za inspirację 🙂 Dodałam zielonego kopru włoskiego .


    1. // Odpowiedz

      Robi się szybko. 🙂 Ciężko jest jak się nie odciśnie wody z cukini.


  2. // Odpowiedz

    Niestety nie chciały się smażyć.
    Przypalały sie momentalnie, wszytsko wyrzuciłam :(((((((((

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.